Na Novou Ulici nepojedou tramvaje ani po Vánocích, výluka bude delší
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
02. 07. 2021 - 17:01
Město Olomouc zveřejnilo na speciálním webu návrh nové Parkovací politiky, který chce na veřejném setkání s obyvateli Olomouce projednat.
Možnost se k novému konceptu vyjádřit dostanou zájemci v polovině září.
„Na polovinu září jsme připravili dvě veřejná projednání s odborným výkladem zpracovatele a dáváme všem možnost se k návrhu vyjádřit. Oproti původnímu harmonogramu máme asi půlroční zpoždění. Na vině však není jen pandemie, ale zejména složitá jednání. Jak se dlouhodobě ukazuje, doprava a udržitelná mobilita je strategické téma a my sami jsme si potřebovali vytvořit dostatečný prostor pro nalezení řešení napříč koaličními stranami zastoupenými ve vedení města,“ informoval na webu města primátor Miroslav Žbánek.
Návrh nové parkovací politiky pro Olomouc je rozdělený do tří období. Do roku 2023, 2030 a 2050. Podle webu města vychází z analýzy současného stavu a má snahu posporitcar vyvážený rozvoj všech relevantních druhů dopravy. Zároveň koresponduje s Plánem udržitelné městské mobility Olomouce.
Jedním z velkých problémů, které by měla nová Parkovací politika města vyřešit, je parkování na sídlištích. Ta v Olomouci vznikala převážně v 70. a 80. letech minulého století pro zcela odlišný stupeň automobilizace. Dalším problémem, který by nový dokument mohl vyřešit, je situace v centru města.
„Problémy se dlouhodobě projevují zejména na hranici zóny placeného parkování, kde nechává auta velké množství řidičů, kteří míří do centra a nechtějí za parkování platit. Z toho vzniká obrovský přetlak parkujících aut v ulicích blízko centra a s tím logicky i nespokojenost rezidentů,“ dodal primátor Žbánek.
Uz dříve Rada města Olomouce informovala o tom, že bude chtít jednotlivé části města rozdělit do čtyř zón, přičemž v každé zóně budou platit odlišná pravidla.
Jedná se o pěší zónu, stávající zónu placeného parkování neboli historické centrum, a dále novou zónu širší centrum a novou zónu sídliště.
„Zlepšit situaci by mělo pomoci zavedení zóny C v širším centru a rovněž navržená zóna D zahrnující sídliště. Tím vznikne větší pravděpodobnost pro zaparkování aut rezidentů v blízkosti bydliště,“ myslí si o budoucí koncepci Martin Luňáček z útvaru hlavního architekta magistrátu.
Na speciálním webu už jsou dnes pravidla pro jednotlivé zóny popsaná. O koncepci parkování se pak vedení města s občany chce bavit v září.
„Veřejná projednání pak plánujeme na 14. a 15. září v 17 hodin. Místa, kde proběhnou, ještě řešíme a zveřejníme je s dostatečným předstihem, tak, aby se informace k lidem zavčas dostaly,“ upozornil za útvar hlavního architekta Martin Luňáček.
Vedení města by zároveň s novou parkovací politikou chtělo zavést nový fond mobility, kam budou mířit všechny peníze vybrané za parkování. Ty by se pak měly vracet do výstavby nových parkovacích míst i zvyšování bezpečnosti v dopravě.
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
Strašidelný týden v zoo se svou nezaměnitelnou dušičkovou atmosférou letos potěšil 20 981…
Olomouc - Olomoučtí obyvatelé mají jedinečnou příležitost ovlivnit budoucnost Mlýnského potoka a…
Olomouc – Podvodníci zkoušejí stále nové a nové finty, jak okrást důvěřivé lidi o peníze. Před pár…
Olomouc – Olomoucká charita a spolek Dobré místo pro život uspořádaly ve čtvrtek na Horním náměstí…
Olomouc – Významný přínos k přežití jednoho z nejvíce ohrožených dravých ptáků světa, orla opičího,…