Zde může být vaše reklama.

Otevřená radnice: Proč je z části ulice 8. května pěší zóna?

Otevřená radnice: Proč je z části ulice 8. května pěší zóna?

foto: Archiv HV

30. 01. 2021 - 07:57

Máte otázku na olomoucké radní? Chcete aby na ni veřejně odpověděli v Hanáckém Večerníku? V rámci seriálu "Otevřená radnice" vaše dotazy rádi předáme. Své dotazy posílejte na mail otevrenaradnice@hanackyvecernik.cz.

Proč je z části ulice 8. května pěší zóna? Daniel K.
Odpovídá Mirek Žbánek, primátor města Olomouce
Z prostého důvodu: chceme v centru města méně aut, větší klid pro chodce a plnohodnotnou pěší zónu. Samozřejmě při zachování možnosti vjezdu pro rezidenty a pro zásobování prodejen. Už v roce 2019 jsme prezentovali výsledky dopravní studie, která vycházela i z podrobného průzkumu reálné situace. Za jeden z problémů dopravní odborníci označili zneužívání ulic Pekařská, Denisova a 8. května k průjezdu, když si tudy řada řidičů prostě zkracuje cestu. To je zcela špatně a proto jsme chtěli naopak pěší zónu rozšířit a celkově zde zpomalit dopravu. Ulice v centru města mají sloužit primárně chodcům, nejsou to žádné dopravní tepny. 
 

Najde město v rozpočtu peníze na stavbu další etapy tramvajové tratě? Lucie M.
Odpovídá Martin Major, náměstek primátora
O stavbě druhé etapy tramvajové trati na Nové Sady na Schweitzerovu ulici je už rozhodnuto, je připravena projekčně, financování její první části je zařazeno i do schváleného rozpočtu a od minulého týdne je i vybraná firma, která stavbu provede. Práce by měly začít už letos v březnu a trať má podle dohodnutého harmonogramu být otevřena v říjnu příštího roku. Celkové náklady budou 469 milionů korun včetně daně, letos zaplatí město přes 118 milionů korun. Na stavbu budeme čerpat i prostředky z již schválené dotace. 

Další články