Na Novou Ulici nepojedou tramvaje ani po Vánocích, výluka bude delší
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
23. 06. 2021 - 10:56
Žáci mají za sebou opravdu náročný školní rok. Část strávili v lavicích, hodně času ale doma u počítačů na online výuce. A nakonec, před návratem zpět do lavic, se střídaly jednotlivé třídy v rotačním systému. Jak ale říká ředitel ZŠ Mozartova Zbyněk Kundrum, vysvědčení si žáci převezmou v lavicích, přímo z rukou svých učitelek a učitelů.
HV: Blíží se konec zvláštního školního roku, jak u vás proběhne předávání vysvědčení?
Předávání vysvědčení se uskuteční tradičně ve třídách se svými třídními učiteli. Je to jeden z nejslavnostnějších okamžiků závěru každého školního roku. Na tento okamžik se těší vždy obě strany - děti i učitelé. Vysvědčení - hodnocení na vysvědčení - nesmí být nikdy překvapením. A když přesto - tak jen příjemným.
HV: Děti mají za sebou turbulentní rok, občas chodili do školy, pak se učili dlouho doma, pak se se svými spolužáky střídali v rotačním systému. Jaký pro ně ten rok byl?
Školní rok byl neobyčejný nejen pro žáky, byl neobyčejný také pro učitele. Pro obě strany to byla neuvěřitelná příležitost naučit se něco nového. Dětem se podařilo převzít zodpovědnost za stav svého učení, z učitelů se stali průvodci vzděláváním. Klasický proces TEBEUČENÍ se změnil v proces SEBEUČENÍ.
HV: Máte od rodičů nějaké postřehy, jak u vás probíhala výuka, v této nelehké době?
Samozřejmě, že máme postřehy od rodičů, máme je také od všech dětí. Nesmírně nás zajímá názor dětí i názor rodičů na naši práci. Spokojenost dítěte i rodiče - to je naše poslání. Distanční výuka probíhala ve dvou formách - synchronně a asynchronně. Synchronní výuka - to byla výuka on-line, kdy se děti i naši učitelé denně navzájem setkávali v prostředí Microsoft Teams podle stanoveného rozvrhu hodin na výuce. Tato forma byla velice blízká prezenční výuce, děti se se svými učiteli denně viděly, učitelé vedli hodiny tak, aby pro děti byly co nejatraktivnější a samozřejmě co možná nejefektivnější. Asynchronní výuka - to byla výuka, jejíž těžiště spočívalo v samostatné práci žáků na vypracovávání úkolů z jednotlivých vzdělávacích oborů daných školním vzdělávacím programem. Děti i učitelé si námi nastavený režim pochvalovali. Z celkového počtu 443 rozdaných dotazníčků pro děti i rodiče se nám jich vrátilo 436, návratnost 98,41 %. Z konečného vyhodnocení distančního vzdělávání ze strany rodičů ze všech devatenácti tříd jsme obdrželi *JEN* 22 vyloženě negativních reakcí (8 na 1. stupni a 14 na 2. stupni). Pozoruhodné bylo, že polovina těchto negativních hodnocení pocházela ze dvou tříd, a to ze třídy 4. B a 8. A. Rodičům se nelíbil námi nastavený způsob distančního vzdělávání, negativně hodnotili jak formu a obsah zasílaných výukových materiálů, tak i on-line komunikaci v prostředí Microsoft Teams. Naopak ve 441 ostatních vyjádřeních rodiče vyslovovali podporu zvolené organizaci výuky na dálku, navrhovali podnětná řešení, která nám mohou pomoci zkvalitnit naši práci. Za všechny názory jsme opravdu rádi, názory dětí a rodičů nás zajímají a poskytují nám cennou zpětnou vazbu. A celkový výsledek šetření – velice pochvalný, vážíme si toho.
HV: A co ministerstvo školství? Už máte nějaké notičky, jak se bude postupovat od září?
Nejsem ten, kdo kritizuje MŠMT, rozhodně ne. I pro MŠMT to byla situace zcela nová, nečekaná. A co se mohlo a nemohlo, to neříkalo ministerstvo školství, ale taktovku mělo a má ministerstvo zdravotnictví. Nevidím nikdy v žádné situaci, příležitosti, problém, naopak vidím v každém problému obrovskou příležitost. V září spustíme vše ve standardním režimu, jsme však připraveni kdykoli přejít na distanční formu. Jsme také díky všemu jednou z pilotních škol nového projektu MŠMT - Pokusného ověřování obsahu, metod a organizace kombinovaného vzdělávání. Vždy se snažíme a budeme snažit o to, aby se děti v naší škole cítily co možná nejlépe, aby s naší školou byli rodiče maximálně spokojení, aby u nás učili ti nejlepší, odborně zdatní a děti milující učitelé!
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
Strašidelný týden v zoo se svou nezaměnitelnou dušičkovou atmosférou letos potěšil 20 981…
Olomouc - Olomoučtí obyvatelé mají jedinečnou příležitost ovlivnit budoucnost Mlýnského potoka a…
Olomouc – Podvodníci zkoušejí stále nové a nové finty, jak okrást důvěřivé lidi o peníze. Před pár…
Olomouc – Olomoucká charita a spolek Dobré místo pro život uspořádaly ve čtvrtek na Horním náměstí…
Olomouc – Významný přínos k přežití jednoho z nejvíce ohrožených dravých ptáků světa, orla opičího,…